Kusin Erik är här.

Min kusin Erik anlände till  Jerez flygplats torsdagkväll klockan 22.36. Hugo, Lucas och jag var där och hämtade honom . Smakillarna somnade naturligtvis i bilen pa tillbakavägen. Erik fick te och macka och sen gick vi och la oss.
Fredagmorgon vaknade barnen och knackade pa hos Erik, Spännande! Presenter hade han med sig. Bamsetandkräm som Hugo önskat, plaster,tandborste och godis och bäst av allt - GRÄVSKOPAN !! Vi tog en promenad till playan för att provgräva.image220image221image223
Späckat schema pa langfredagen. Efter playan akte vi till Sanlúcar för att äta lunch. Manolo akte innan för att fa ett bord och tur var det för det var knökatjockt med folk pa plaza de Cabildo.image225
Erik fick avnjuta "casa balbinos" överlägset goda tapas.
image227
Hugo fick en spidermanballong av Erik och ville bara leka med den, mat var han inte inte intresserad av.image226image228
Vi drack kaffe och at glass och akte sen hem en sväng för att vila.
Pa kvällen akte vi till Cádiz för att se det spanska paskfirandet. Jag tog inga bilder för jag hade fullt upp med att bära barn. Jobbigt att vara ute med barn sa sent och i sant folkmyller.Först klockan 24.30 var vi hemma !

Idag har jag sovit till kvart i tio utan att ha bli väckt pa natten. Det känns helt overkligt. Sa länge har jag inte sovit pa flera ar !! Jag kände mig utvilad för fösta gangen pa mycket länge. Hade till och med nästan normal färg i ansiktet och allt det blagrabruna runt ögonen hade minskat - OTROLIGT ! trodde faktiskt inte det var möjligt.
Idag har vädret varit lite halvtrist, mulet och blasigt. Vi akte till Arcos pa eftermiddagen.
image229image231
Paväg hem körde Manolo fel sa vi hamnade pa motorvägen till Sevilla! Vi var säkert halvägs till Sevilla innan vi kunde vända. Barnen var helt skruvade- trötta. Vi var ocksa trötta.
 
Vi avslutade kvällen framför tvn med fotboll Sevillla-Atletico Madrid. Manolo lagade mat !!!!!!!!!! En paellaliknande rätt. Riktigt gott faktiskt.

Nu är pasken nästan slut och vi har inte malat ägg och barnen har inte fatt paskägg. Jag har inte heller nagon paskdekoration,inget prydnadsgräs eller kycklingar. Det har gatt bra ända. Idag ska vi i alla fall fa lite pasklunch sen tycker jag det är räcker med pask. Det ska bli skönt med vardag.

Kommentarer
Postat av: tarina lennartsson

GLAD PÅSK !!! äntligen kom det bilder .Vi har tittat varje dag för att se hur ni har det och om Erik hittade fram. Kul att se Erik, hälsa så mycket.Tänk,härliga bilder från båda ställen och ändå så olika.Nu börjar det visst snöa här igen.Lite sent tycker jag,hade gärna suttit ikortärmat.Nu ska vi baka tårta till morgondagens födelsedagsbarn.Puss o Kram till er alla.Tagge& co

2008-03-23 @ 18:42:18
Postat av: camilla

Det var pa tiden... Jag tycker det e deppigt att pasken e över, funderar pa om jag skall börja jobba halvhalvtid (10 tim/v)istället.

2008-03-23 @ 21:09:40
Postat av: Kajsa-Lisa

Vad kul med bilder! Härligt att du känner dig utvilad. Vi har varit i Costa Ballena i dag, hos Elisa, och Viktor var helt galen för att vi inte skulle till Hugo. Vi saknar er. Kram.

2008-03-23 @ 21:23:48
URL: http://viktorochlukas.blogg.se
Postat av: TomteNisse

Hej kusin tills i sommar skall jag förbereda en massa hyss för lukas,hugo och elsa.

2008-03-23 @ 22:23:56
Postat av: Maja

Det ser vi fram emot -TOMTENISSE !!

2008-03-23 @ 23:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0