Nu börjar pasken.

Efter nagra dagars hostande fick Elsa pa fredagkvällen hög feber igen. Host, slem och snor. Pa lördagen akte vi till universitetssjukhuset i Puerto Real. Vi brukade aka till sjukhuset i Sanlúcar innan men efter vad Elsa tvingades plaga sig igenom förra gangen vi var där bestämde vi oss för att aldrig mer aka dit. Puerto Real var en helt annan sak. Sjabbigt-visst, men det kändes betydligt mer seriöst. Läkaren ordinerade alvedon, ipren och mycket vatten. Har hon inte blivit bättre inom tre dagar sätts troligtvis antibiotika in. Stackars lilla Elsa att hon ska behöva ha sadana problem med luftvägarna. Det har ju inte gatt sa särskilt lang tid sedan hon hade lunginflammationen, det var den 1 februari. Efter den hade hon en luftvägskatarr.Och nu....
      Efter sjukhusbesöket akte Manolo hem med Elsa. Jag akte hem till Camilla och tillbringade eftermiddagen med Kajsa-Lisa, Viktor,Lukas och Eira och Emma och Sara naturligtvis.image196
Barnen lekte bra. Här lagas kryddig natursoppa.
image198
Kajsa-Lisa och Lukas, i sjalen sitter Eira.
image199
Vi at jordgubbar
image200
Piruli, världens snällast hund (Camillas hittehund)

IDAG har vi haft hemmadag.
image201
Jag började plantera lite runt min fantastiska altan.Det blir sa vackert med lite glada färger runtom. Imorgon maste vi aka och köpa mer blommor, de vi hade räckte inte langt.
image202
Beundra mitt praktexemplar!! Denhär brukar ni ha inomhus i blomkruka i Sverige. Dessvärre minns jag inte vad den heter.
image203
Terroristen-välkamouflerad !!
 
TA EN TITT PA LÄNKLISTAN ! NU KAN NI TITTA IN HOS SYRRAN OCH HENNES FAMILJ, CAMILLA OCH KAJSA-LISA OM NI HAR LUST. OM MAN MASTE HA NAGON KOD FÖR ATT KOMMA IN PA CAMILLAS BLOGG SA KAN JAG GE ER NAGRA LEDTRADAR. JAG HAR ALLTID BLIVIT KALLAD SA OCH DET RIMMAR PA BAJA..SVART VA!!

Kommentarer
Postat av: Madde

Fina bilder! Jag måste bara fråga, är det en orm på femte bilden uppifrån? :O Där ibland blommorna...

2008-03-17 @ 13:03:03
Postat av: Maja

Nej,det är stammen pa ett ganska ynkligt citronträd

2008-03-17 @ 22:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0