Fran söndag till tisdag.

Lucas bestämde sig tillslut för att börja pa karate och gillar det skarpt. Han är egentligen för liten (man ska vara 5) men läraren var snäll och klämde in honom i den redan sprängfulla gruppen (han tänkte nog pa euros och jag pa en kaffe med en väninna och bara Elsa att se efter).
I fredags vara Manolo pa en tillställning i Cádiz där Manolos morbror blev tilldelad ett pris som provinsens mest humana läkare.Inte daligt ! Pa lördagen fick han köra sin bror till akuten da han inte madde bra. Det blev manga timmars väntan där.Jag blev kvar här hemma med barnen. Vi bakade sockerkaka (Lucas favorit)syltkakor(Hugos favorit)och äppelpaj.

Det blev en sväng till lekplatsen och pa kvällen kom Auxi och Roberto hit.
Pa söndagen var vi hemma och tog det lugnt, det var behövligt. Lucas och Manolo fixade käk.
Elsa hanging around.....
Alfapet
Hugo,Javi,Belen

Sen avslutade jag med att klippa myrgrönan som växer sa det knakar. Det blev tva stora svarta säckar.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Äpplekakan e det din favorit eller? Hallongrottor sag svingott ut!! Visste inte att Lucas hoppat pa karaten tillslut, tur var väl det, jobbigt att aka till ytterligare ett ställe för hans aktivitet.

2008-10-28 @ 18:15:54
Postat av: Maja

Äppelpaj är en av mina favisar.Denhär gangen ett nytt recept; Riv fyra äpplen och blanda med 1/2 dl socker,1 tsk kanel,1 tsk ingerfära,1 krm muskotnöt. Lägg i ugnsfastform.Smuldeg ovanpa; 150g smör,3 dl mjöl, 1/2 dl socker och solrosfrön eller hackade hasselnötskärnor.Grädda 200g ca 30 min.Servera med vaniljvisp glass eller grädde.GOTT!!

2008-10-28 @ 23:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0