Utflykt mm.

Vi bestämde oss för att göra en liten utflykt igar da det var helg i Rota och Cádiz. Manolo, som jobbar i El Puerto, var inte ledig sa det var bara barnen och jag som tog baten fran Rota till Cádiz för att hälsa pa farmor och ta en fika pa hennes namnsdag - Rosario. 
Det var kul att aka bat och lite läskigt ocksa för det gungade rätt bra. Men resan gar fort, tar bara 25 minuter, sa man hinner nästan inte ma daligt. Väl framme tog vi en kort fika vid bathamnen och sen tog vi bussen hem till farmor där Manolo och mostrarna Mamen och Pili slöt upp.
Här kommer var bat in.

Vi satt uppe pa deck..

..och oj vad det blaste! Det gällde att halla hart om biljetten.



Vad annars? Jo, jag blev svinaktit sjuk för lite sen. Trodde faktiskt nästan att jag fatt svininfluensan men det kanske "bara" var vanlig influensa ända. Utslagen, sängliggandes,ont i kroppen,HALSONT och lite gottig feber pa det stämmer precis in pa svininfluensan enligt foldern vi fatt hemskickad fran kommunen. Det togs inget blodprov sa jag fick aldrig veta vad det var jag hade. Men lika bra är väl det, för det man inte vet har man ju inte ont av..eller ????????
Virus som virus säger läkarna och börjar nog bli ganska trötta pa all oro.

Lucas har varit sjuk i tva omgangar och Elsa har ocksa haft en släng av feber och hosta men ingen har blivit riktigt dalig. I mitt föregaende inlägg tog jag modet till mig och skryta om flyt. Det skulle jag aldrig gjort för det flytet tog tvärt slut. 
Nej, nu ska jag inte vara san. Vi har faktiskt haft Sverige besök ocksa. Lena (min farbrors fru) var här en dryg vecka och det var jätte mysigt. Lite otur att Lucas blev sjuk och Elsa inskolades men det var ända riktigt trevligt och mysigt. Hoppas hon inte blev avskräckt utan kommer igen! Imorgon ska jag lägga upp lite bilder fran hennes vistelse här men nu är klockan mycket  och jag maste sova.
God Natt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0