Halvbra shopping och Lenas bilder.

Idag skulle min vän Manuela och jag aka till det stora köpcentrumet i Jerez för shopping. Väl framme visade det sig att det var helg i Jerez och allt var stängt. Det var bara att vrida pa ratten och satsa pa El puerto istället. Jag behövde skor till killarna men hittade inga som föll mig i smaken. Istället blev det "heja Sverige" fleecetröjor till killarna, "gabortskor" till Elsa och ett par eleganta innetofflor med kilklack till mig.  



Det är fredag och helgen har börjat. Denhär veckan ska ytterligare ett helgon firas- Pilar,sa pa mandag är det ocksa helg och alltsa ingen skola. Detta land med alla dess tusen miljarder helgon som skall firas.Innan vi fatt igang nagon slags rytm är det väl redan jul!!

Lena var som sagt här och fast vi var begränsade av sjukdom och inskolning blev det i alla fall nagra utflykter och nagra salta bad.Det mysiga torget i Sanlúcar kom vi dessvärre aldrig till och inte heller Cádiz, det far helt enkelt bli nästa gang.
Vi akte pa läskiga kringelikrokvägar  till bergen och de vita byarna Grazalema och Villalonga.




En dag när Lucas var hemma sjuk (men inte jättesjuk) akte vi och fikade pa hertiginnan av Medina Sidonias palats.

Och naturligtvis sa spelades det alfapet.


 


Kommentarer
Postat av: camilla

Likadana skor som E och S!! Elsa ser så stor och fin ut på båtkortet, väldigt lik Lucas oxå

2009-10-10 @ 11:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0