Bullerskadad?

Jag sover med vidöppet fönster. När allt prat, alla skratt och skrik tystnat och all musik och tv stängts av hör jag havet. Rytmiskt. Hela tiden samma lugna kraftfulla och mjuka rörelse.
Tänk om folk här kunde lära sig att halla käft ibland. Eller i alla fall prata istället för skrika. Om tv:n inte bara sattes pa för att skapa ännu ett sorl i bakgrunden, om allt inte alltid maste vara pa max volym. Da skulle dom ocksa höra havet..om dom vagade....



När du pratar se till att det du säger är bättre än tystnaden.
                                                                        Turkiskt ordsprak

Den som verkligen älskar gör det i tysthet, med handling och aldrig med  ord.
                                                                                                     
Carlos Ruiz Zafón
                                                                                                          författare

Bara en liten stund till ska jag sitta här i tystnaden och höra faglarna kvittra innan jag väcker barnen. Sommargästerna har akt. Pa fredag börjar skolan och idag är det svärmors födelsedag. Felicidades.
                                                                                                        

Kommentarer
Postat av: Tagge

Den där Carlos verkar ha sina cornflakes i paketet ! Muy bueno, helt enkelt !

2010-09-11 @ 02:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0