September

Sommargästerna lämnade oss i vanlig ordning den 31 augusti. Dagen efter kom regnet. Luften rensades upp och det blev lättare att andas. September kom och det efterlängtade lugnet infann sig igen.

Nu är det bara tio dagar kvar av det langa sommarlovet. Vi har haft en bra sommar. I Sverige var det ljuvligt som alltid. Smaland är nästan overkligt vackert. När jag gick min 8 km runda där var det som att traska runt i en Astrid Lindgren värld. Bara röda stugor och lyckliga kor och hästar pa grönbete. Körsbärsträd,bäckar, ängsblommor och smultron, vildhallon och radjur, prästkragar och blomdoft. Som balsam för själen. Pulssänkande, helande och lugnande. Jag ska försöka ha med mig det när hösten och stressen smyger sig pa. Jag ska försöka vara lite klok och minnas det en sommarpratare sa.

Tiden ska inte vara som en fagel som flyger framför dig.
Tiden ska vara som en oxe som gar vid din sida.




carpe diem

Kommentarer
Postat av: Marita

Fin bild och en text väl värd att tänka på!!!



Kramizar

2011-09-03 @ 13:06:14
Postat av: Karin

Underbar bild!!

2011-09-05 @ 23:42:14
URL: http://hundmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0